نزدیک گرانادا سویا گرانادا لالیگا اسپانیا

نزدیک: گرانادا سویا گرانادا لالیگا اسپانیا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی در جنگ تمام عیار هستیم/ احتمال بازگشت کوپن ، 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، جهانگیری

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از کسانی که به دنبال تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی هستند، گفت: امروز تضعیف دولت مترادف با تضعیف نظام و تضعیف نظام منجر به تضعیف

در جنگ تمام عیار هستیم/ احتمال بازگشت کوپن ، 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، جهانگیری

جهانگیری: در جنگ تمام عیار هستیم/ 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم/ احتمال بازگشت کوپن

عبارات مهم : ایران

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از کسانی که به دنبال تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی هستند، گفت: امروز تضعیف دولت مترادف با تضعیف نظام و تضعیف نظام منجر به تضعیف امید مردم به آینده و نگرانی نسبت به افق های پیش روی جامعه می شود. این اتفاق خواست و برنامه مهم دشمن های جهت اجرایی کردن کارها خصمانه علیه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.

به گزارش ایسنا ؛اسحاق جهانگیری صبحگاه امروز (سه شنبه) در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: امروز کشور در شرایط خطیری قرار گرفته است ولی این شرایط فلج کننده نیست، بلکه شرایط جدید، پیچیده و دشواری است و جهت مواجهه با آن نیازمند درک صحیح پرسشها و توجه به راهکارهای ابتکاری هستیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه واقعیت های پیش رو به ما می گویند که در کنار انبوهی از محدودیت ها ، فرصتهای جدیدی ایجاد شده است هست، تصریح کرد: نخستین وظیفه ما آشنایی دقیق و مسئولیت پذیری نسبت به مسایل پیش رو است.

در جنگ تمام عیار هستیم/ احتمال بازگشت کوپن ، 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، جهانگیری

وی دولت را پیشران مهم مدیریت اوضاع پیچیده فعلی و طلایه دار مواجهه با پرسشها منطقه ای، بین المللی و پرسشها داخلی کشور دانست و اظهار داشت: واقعیت این است که دولت به تنهایی قادر نیست شرایط سخت پیش رو را حل کند و نیازمند پشتیبانی و همکاری همه نهادهای حاکمیتی و قوای سه گانه است تا بتواند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه امروز از بالاترین تا پایین ترین سطح حاکمیت نیازمند وحدت نظر و وحدت رویه هستیم، تصریح کرد: نباید با تشتت نظر و اعمال نظرهای متفاوت به دشمن های علامت های غلط و ناصحیح از شرایط کشور بدهیم. ما نیازمند فهم، راه حل و اقدام یکسان جهت عبور از موانع پیش رو هستیم.

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از کسانی که به دنبال تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی هستند، گفت: امروز تضعیف دولت مترادف با تضعیف نظام و تضعیف نظام منجر به تضعیف

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه در هیچ مقطعی میان اقتصاد و سیاست و نیز سیاست خارجی و سیاست داخلی کشور چنین ارتباط تنگاتنگی وجود نداشته هست، خاطر نشان کرد: امروز پرسشها خارجی به شدت از پرسشها سیاست داخلی و پرسشها سیاست داخلی از پرسشها خارجی تاثیر می گیرد. همانطور که واکنش‌ها سیاسی ما ، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده، عملکرد اقتصادیمان نیز تاثیر تعیین کننده ای بر سیاست خارجی و سیاست داخلی داشته هست. بنابراین باید در این شرایط با اتکا به راهکارهای صحیح بتوانیم با کمترین هزینه از این برهه حساس گذر کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند « زمان، وقت حمایت نهادها از یکدیگر است و زمان، وقت محوریت نقش دولت و اتحاد ملی است» گفت: امروز بیش از هر لحظه به اتحاد ملی، محوریت دولت و حمایت قوا و نهادهای حاکمیتی نیازمندیم لیکن تجربه نشان داده است که بزرگترین پرسشها و پرسشها در فضای اعتماد عمومی و امید به آینده قابل حل است.

وی افزود: در سال 92 دولت تدبیر و امید بعد از تحریم های شورای امنیت شرکت ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا کار خود را شروع کرد ولی پیش از انجام هر اقدامی از سوی دولت همه شاخص های اقتصادی اصلاح یافت و ثبات در اقتصاد کشور حاکم شد لیکن امید و اعتماد مردم به دولت، نظام و آینده کشور زیاد کردن یافت.

در جنگ تمام عیار هستیم/ احتمال بازگشت کوپن ، 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، جهانگیری

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اگر اعتماد و امید مردم و سرمایه اجتماعی وجود داشته باشد، پیچیده ترین پرسشها با راحت ترین راه حل ها قابل حل است و بالعکس درفضای بی اعتمادی که انسجام، اتحاد ملی و اعتماد مردم به حکومت تخریب شده است باشد جهت حل راحت ترین پرسشها با پرسشها پیچیده و دشواری روبرو می شویم.

وی با تشریح ترفندهای سیاسی و رسانه ای دشمن جهت فرسایش سرمایه اجتماعی، از کارها هماهنگ آنها جهت ترسیم صورت ای تلخ از نظام و دولت کشور عزیزمان ایران به مردم خبر داد و اظهار داشت: آنها این انگاره را در فضای رسانه ای پررنگ می کنند که آینده ای جهت کشور عزیزمان ایران وجود ندارد و دولت و نظام ناکارآمد بوده و قادر نیست که پرسشها مردم را حل و فصل کند.

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از کسانی که به دنبال تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی هستند، گفت: امروز تضعیف دولت مترادف با تضعیف نظام و تضعیف نظام منجر به تضعیف

وی افزود: آنچه در این روزها و در فضای عمومی مشاهده می شود تلاش جهت تقویت ایجاد ذهنیتی منفی و نادرست از نظام در جامعه است که در نهایت مردم را نسبت به افق های آینده دلواپس کنند.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ما پیش از جنگ اقتصادی در جنگ تمام عیار رسانه ای و سیاسی قرار گرفته ایم. دشمن های می خواهند اذهان و افکار عمومی کشور را در اختیار گرفته و سپس بخش های بعدی نقشه خود را عملیاتی کنند.

در جنگ تمام عیار هستیم/ احتمال بازگشت کوپن ، 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، جهانگیری

وی اضافه کرد: دشمن های علاوه بر نظام و دولت تلاش می کنند همه جریانات اثرگذار سیاسی مانند جریان اصلاح طلب که می توانند نقش موثری ایفا کنند و نیز همه شخصیت ها و سرمایه های نمادین موثر و مورد قبول مردم را بی خاصیت نشان داده و از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه وظیفه دارند در این نبرد سیاسی و رسانه ای فعال شده است و جامعه را نسبت به انگاره سازیهای نادرست آگاه کنند، تصریح کرد: امروز هنر دیپلماسی و هنر گفتگو باید خود را در عرصه داخلی و بین المللی نمایش دهد و به افکار عمومی تصویری صحیح از واقعیات ارایه کند.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملکرد آمریکا در راه اندازی جنگ اقتصادی علیه کشورمان، گفت: همه باید مصمم تمام مساعی و توان خود را بکار بگیریم تا ملت کشور عزیزمان ایران با کمترین هزینه شرایط پیش رو را با سربلندی پشت سر بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه سرمایه ها و ظرفیت های کشور استفاده شود، خاطر نشان کرد: اتحاد سیاسی جدی ضرورت امروز ماست. همه مسئولین عالی رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند. به همین جهت به فضل الهی در هفته های آینده شاهد بخشی از این نمایش خواهیم بود و جریانات و شخصیت های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت.

وی اهمیت نقش نخبگان و آگاه شدن آنها از شرایط کشور را یادآور شد و افزود: ما از هر راهکاری که بیانگر عزم ملی در داخل و در میان ایرانیان مقیم خارج به منظور تبدیل ترساندن ها به وقت حمایت می کنیم.

جهانگیری استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور را مهم خواند و با بیان اینکه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی باید در این شرایط اختیارات مورد نیاز را به سفرای کشور بدهند، افزود: اگر از ظرفیت های علمی کشور، ایرانیان مقیم خارج و توانمندی مدیران کشور به خوبی استفاده شود قادر خواهیم بود پرسشها را به نحو مطلوب حل و فصل کنیم.

وی با یادآوری اینکه کشور عزیزمان ایران با وجود همه پرسشها از وقت و ظرفیت های بی نظیری برخوردار هست، تصریح کرد: جمعیت جوان تحصیلکرده و خلاق کشور به خصوص در حوزه فعالیت های دانش بنیان می توانند معجزات بزرگی خلق کنند و در زمینه منابع طبیعی نیز کشور عزیزمان ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در جایگاه نخست دنیا واقع شده است است ضمن آنکه توانمندی صنعتی بسیار بالایی نیز در کشور وجود دارد و با اتکا به این ظرفیت ها محدودیتی جهت توسعه نداریم.

وی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیک ایران، خاطر نشان کرد: کشور عزیزمان ایران با کشورهای همسایه خود روابطی صمیمانه دارد و آمریکایی ها نمی توانند حتی تصور کنند که روابط ما با همسایگانمان تا این حد خوب است.

جهانگیری با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه کشور عزیزمان ایران با عراق و ترکیه خاطر نشان کرد: ما می توانیم در شرایطی که محدودیت وجود دارد بسیاری از نیازهای خود را حتی بدون ارتباط با دستگاه های رسمی این کشورها، از طریق ارتباط دو ملت تامین کنیم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: اقتصاد کشور عزیزمان ایران اقتصاد بزرگی است و به گزارش موسسات اقتصادی بین المللی در جایگاه 18 اقتصاد دنیا قرار دارد. حجم مبادلات تجاری کشور عزیزمان ایران با دنیا حدود 200 میلیارد دلار است و اقتصادی به این بزرگی قابل حبس شدن نیست. کشور عزیزمان ایران کشوری است که نه تنها کمترین بدهی خارجی را در دنیا دارد بلکه بخشی از دارایی کشور در خارج از کشور مسدود است و حدود 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی در خارج از کشور عزیزمان ایران داریم.

وی افزود: کشور عزیزمان ایران کشوری است که بدهی داخلی آن با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست بعنوان مثال کشور ژاپن 200 درصد تولید ناخالص داخلی خود بدهی دارد ولی کشور عزیزمان ایران کشوری است که بدهی هایش در برابر مطالبات آن بسیار ناچیز است و ارزش دارایی های دولت چند برابر نقدینگی است که در جامعه وجود دارد و اگر بخواهد بخشی از این دارایی ها را بفروشد می تواند نقدینگی موجود در جامعه را جمع آوری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا به اشتباه تصور می کند که با فشار بر اقتصاد کشور عزیزمان ایران می تواند به زندگی مردم فشار وارد کند و با جنگ رسانه ای و سیاسی مردم را به ستوه آورد، گفت: آنها تصور می کنند که مردم کشور عزیزمان ایران دست به کارها غیرقابل کنترل می زنند و این تصور نادرستی است که راجع به مردم کشور عزیزمان ایران دارند و فکر می کنند که ملت کشور عزیزمان ایران به آسانی حاضر است از یک دولت خارجی جهت آسیب زدن به کشور و دولت خود استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه دولت از شرایط سخت اقتصادی مردم آگاه است و از فشار به طبقات میانگین و ضعیف جامعه اطلاع دارد، گفت: با وجود همه پرسشها هنگامی که شاخص های اقتصادی را مرور می کنیم، اوضاع شاخص های 4 ماه نخست سال تازه در مقایسه با سال گذشته بهتر است ضمن آنکه درآمد ارزی و بودجه قوه مجریه نسبت به سال قبل اصلاح یافته و تاکنون 21 برابر سال گذشته بودجه عمرانی پرداخت شده است است.

وی با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی کشور در 4 ماهه امسال با زیاد کردن همراه بوده، گفت: این در حالی است که صادرکنندگان متعهد شده است اند که ارز حاصل از صادرات را به تناوب اقتصاد کشور بازگردانند و احتمال آن وجود دارد که میزان صادرات خود را کمتر از آنچه واقعیت است اعلام کنند ولی با این حال میزان صادرات نسبت به سال گذشته که چنین الزامی در کار نبود زیاد کردن پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه میزان واردات نیز در امسال با زیاد کردن همراه بوده، گفت: عده ای به دنبال آن هستند که بگویند در شرایط مشکل که کشور با آن مواجه است نباید واردات کالا انجام شود ولی براساس قوانین کشور دولت اجازه ندارد مانع واردات کالا شود و حق دارد فقط از طریق اعمال تعرفه واردات را کنترل کند.

جهانگیری با بیان اینکه از زمانی که مطلع شدیم آمریکا بدنبال محدود کردن منابع ارزی کشور عزیزمان ایران است سیاست گذاری های مورد نیاز را انجام دادیم، خاطر نشان کرد: برنامه های دقیقی تهیه شده است که اقتصاد کشور به شکل مطلوب اداره شود البته جنگ سیاسی و رسانه ای دشمن شروع شده است و همه باید به صحنه بیایند تا امید مردم را احیا کنند که در این صورت برنامه های دولت قابل اجرا و راهگشا خواهد بود.

وی اظهار داشت: از سال گذشته که زمزمه محدودیت ها شنیده می شد و دولت احساس کرد که در اثر سیاست های دشمن های نخستین قشری که ممکن است آسیب ببینند اقشار ضعیف و میانگین جامعه هست، تصمیم گرفته شد که میزان دریافتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و شرکت بهزیستی را سه برابر زیاد کردن دهیم و این میزان در امسال متناسب با تورم رشد داشته و 7 هزار میلیارد تومان نیز ردیف بودجه ای تعیین شد تا بتوان به طبقات آسیب پذیر پیگیری خاص شود.

وی افزود: به هر میزان که احساس کنیم به قشر میانگین و ضعیف جامعه فشار وارد می شود متناسب با آن شرایط، تمام نیازهای مهم مردم را چه از طریق یارانه ، چه از طریق کالابرگ و چه از روش های دیگر تامین خواهیم کرد و سیاست هایی متناسب با شرایط پیش روی کشور تنظیم خواهد شد تا زندگی مردم دچار آسیب نشود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر توقف صادرات نفت کشور عزیزمان ایران این ادعا را واهی توصیف کرد و گفت: آمریکاییها دروغ می گویند که نمی خواهند به مردم کشور عزیزمان ایران فشار بیاورند؛ آنها بیشترین سخت گیری ها را جهت واردات دارو که از نیازهای اساسی مردم کشور عزیزمان ایران هست، انجام می دهند. همه برنامه های تحریمی آمریکاییها جهت آسیب زدن به ملت کشور عزیزمان ایران است.

وی با بیان اینکه همه برنامه ها و سیاست های دولت قابل اصلاح است و نخبگان کشور می توانند نظرات اصلاحی خود را به دولت ارائه دهند، افزود: تیم دولت نیز قابل اصلاح است و هر کس که فکر می کند نمی تواند در این دوران سخت در جهت حل پرسشها مردم تلاش کند بهتر است مسئولیتش را به دیگری بسپارد. همه باید با انگیزه پای کار باشیم تا اداره کشور مختل نشود.

وی با تاکید بر اینکه نفت کشور باید صادر شود، سفرای کشور عزیزمان ایران را سربازان خط مقدم این جبهه دانست و گفت: اگر تا الان میزان فروش نفت در روز 2.5 میلیون بشکه بود باید تلاش کنیم در دوره تحریم های آمریکا میزان فروش نفت زیاد شود و جهت این کار راهکارهای متعددی وجود دارد مانند تهاتر و نیز ایجاد انگیزه در میان مشتریان نفت ایران.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی ها گروه هایی را مامور کرده اند تا با کشورهایی که میل به به همکاری با کشور عزیزمان ایران دارند مذاکره و آنها را از این کار بازدارند، خاطر نشان کرد: سفرای کشور عزیزمان ایران نیز باید چنین برنامه هایی داشته باشند و با شرکت های شخصی بین المللی ارتباط برقرار کنند و زمینه را جهت همکاری فراهم آورند آیا که این بار اجماع جهانی به نفع کشور عزیزمان ایران و علیه آمریکا است و آمریکا در انزوای بین المللی قرار دارد.

وی با اشاره به تصویب ایجاد ستاد مقابله با تحریم ها در شورای عالی امنیت ملی، گفت: مسئولیت این ستاد تهیه راهکارها و کارها متفاوت جهت مقابله با تحریم ها و عبور کشور از شرایط فعلی هست. همه نخبگان و مسئولان کشور باید فکر کنند که عضو این ستاد هستند و نظرات و نظر های خود را به این ستاد انتقال یافته کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ستاد مقابله با تحریم، شورای هماهنگی قوای سه گانه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی راهکارها و سیاست های عبور از شرایط فعلی دنبال می شود، تصریح کرد: اگر همه مدیران کشور احساس کنند که در این جنگ اقتصادی باید برنده شویم و با تمام وجود به این عنوان باور داشته باشند در این مسیر موفق خواهیم شد.

معاون اول رییس جمهور نقش سفرا و نمایندگی های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور را در اداره شرایط فعلی کشور پراهمیت دانست و گفت: از نمایندگی های کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور انتظار دارم که در این شرایط همراهی حداکثری با برنامه های اقتصادی دولت را داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری پرچم دار اتحاد ملی در کشور هستند و به زودی شاهد خواهیم بود که اتحادی خوب در کشور به نمایش گذاشته می شود.

وی همچنین با اشاره به نوسانات شدید قیمت ارز در روزهای اخیر، عامل مهم این اتفاق را جنگ رسانه ای دانست و گفت: قیمت ارزی که در بازار سیاه اعلام می شود درصد بسیار اندکی از حجم مبادلات ارزی کشور است و کالاهای اساسی گروه یک و دو که مشمول بر 85 درصد نیاز کشور است با ارز رسمی و مصوب بانک مرکزی تامین می شود.

در این نشست بعد از سخنان معاون اول رییس جمهور تعدادی از سفرای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در کشورهای دیگر ضمن اعلام آمادگی خود جهت همراهی کامل با سیاست های دولت و تلاش جهت مقابله با تحریم های آمریکا، نظر ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

واژه های کلیدی: ایران | سیاست | سیاسی | آمریکا | اقتصاد | ایرانی | اقتصادی | آمریکایی | ایرانیان | تحریم های آمریکا


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار